Männikkömetsän vuosirenkaat: katsaus menneeseen ja kasvuennuste vuodelle 2023
Mitä kaikkea Männikkömetsässä tapahtui vuoden aikana, ja miten kehitys näkyy asiakkaillemme? Tässä tekstissä luon katsauksen menneeseen, pohdin tulevaa vuotta ja esitän asiakkaillemme uudenvuodenlupauksen.
Kansainväliset opiskelijat hukataan tietoisesti ensimmäisen vuoden keväänä
Miten kansainvälisiä tutkinto-opiskelijoita tuetaan systemaattisesti suhteiden luomisessa opiskeluyhteisöön ja yhteiskuntaan fuksisyksyn jälkeen? Tiivistimme havaintomme ja ehdotuksemme tähän Käpyyn.
Miksi viestintää ja markkinointia ohjaavat dokumentit eivät jalkaudu käytäntöön?
Sisältöstrategia, brändikirja ja muut vastaavat dokumentit ovat tärkeimpiä viestintää ja markkinointia ohjaavia työkaluja. Monissa organisaatioissa niiden hyödyntäminen arjen tekemisessä kuitenkin jää puolitiehen. Asiakasprojekteissamme olemme tunnistaneet kaksi tärkeintä vajaaksi jääneen jalkautumisen syytä. Lue Kävystä mitä ne ovat, ja mitä niiden korjaamiseksi voi tehdä!
Opas palveluiden ostamiseen henkilölle, joka ei osta palveluita
Mitä palveluiden ostamisesta tulee tietää? Tässä tekstissä avaan erityisesti konsultointi- ja markkinointipalveluiden ostoprosessia tilaajan näkökulmasta. Tiivistettynä tärkeimmät asiat voi kiteyttää kolmeen pointtiin: 1. Ole ajoissa liikkeellä. 2. Kirkasta palveluntarpeesi. 3. Keskustele mahdollisten palveluntarjoajien kanssa jo ennen tarjouspyynnön laatimista.
Kuule opiskelijoita ja kehity: vinkkejä korkeakouluille opiskelijoiden osallistamiseksi
Miksi opiskelijoita kannattaa osallistaa korkeakoulujen palveluiden kehittämisessä? Miten opiskelijoita käytännössä voi osallistaa? Entä mitä esteitä osallistamisessa voi olla?
Viisi vinkkiä ainejärjestöille vaikuttavaan työelämäyhteistyöhön
Miten tehdä vaikuttavaa työelämäyhteistyötä aine- ja opiskelijajärjestöissä? Kokosimme viisi vinkkiä yleisimmistä asioista, joita olemme käsitelleet valmennuksissamme eri ainejärjestöjen kanssa neljässä eri kaupungissa.
Miten laatia hyvä toimintasuunnitelma verkostolle?
Verkostoissa tehtävä työ on arkea monessa organisaatiossa. Parhaimmillaan yhdessä tekeminen lisää työn tehokkuutta ja vaikuttavuutta, mutta pahimmillaan verkostotyö on stressaavaa ja huonosti koordinoitua. Ilman hyvää ja riittävän konkreettista toimintasuunnitelmaa yhteistyö takkuaa.
Korkeakoulujen top 3 kehitystoimenpidettä vaikuttavampaan yhteistyöhön opiskelijoiden kanssa
Puutteellinen sisäinen viestintä on usein tehokkaan kehitystyön este korkeakouluissa. Esittelemme uusimmassa Käpyjä-tekstissä kolme ratkaisuehdotusta tilanteeseen.
Ainejärjestöjen yritysyhteistyön nykytila
Mitä ainejärjestöjen yritysyhteistyölle kuuluu vuonna 2021? Mitkä ovat vuoden 2022 kehittämisen ja mahdollisuuksien paikat? Lue niin tiedät!
Mitä on opiskelijakohderyhmän tuntemus?
Mitä on opiskelijakohderyhmän tuntemus ja miten sitä voi hyödyntää? Opiskelijat ovat moninainen joukko ihmisiä, joiden kanssa vuorovaikutus vaatii asiantuntemusta.
Opiskelijat haltuun! Viisi esimerkkiä, joilla saat yhteyden opiskelijoihin
Keneen olet yhteydessä, jos haluat viestiä yrityksesi harjoittelupaikasta opiskelijoille? Entä jos haluat parantaa yrityksesi brändiä tulevien ammattilaisten keskuudessa? Tässä artikkelissa kerron, miksi opiskelijoihin kannattaa olla yhteydessä ja miten homman saa käyntiin.